[center]
Gra MMORPG czyli gra z żywą osobą :P[/center]
[center]
[/center]
World of Warcraft (WoW) - gra komputerowa z gatunku MMORPG wyprodukowana przez amerykańską firmę Blizzard Entertainment. Akcja gry toczy się cztery lata po wydarzeniach przedstawionych w grze Warcraft III: The Frozen Throne, w świecie stworzonym w 1994 r. na potrzeby Warcraft: Orcs & Humans. WoW jest piątą (nie licząc dodatków, a wliczając Warcraft
Adventures: Lord of the Clans, którego produkcji nigdy nie ukończono) grą w uniwersum Warcrafta.
Informacje ogólne
Gra World of Warcraft została wydana 23 listopada 2004 roku w Ameryce Północnej, Australii i
Nowej Zelandii na dwie platformy: PC i Macintosh. Sprzedaż gry po 24 godzinach wyniosła 240
tysiące egzemplarzy. Mimo że w Korei Południowej premiera odbyła się 18 stycznia 2005 roku,
grę można było już kupić w listopadzie 2004. Premiera europejska odbyła się 11 lutego 2005
roku, w sprzedaży są dostępne cztery wersje: angielska, francuska, hiszpańska oraz
niemiecka. 2 marca 2005 w Chinach rozpoczęły się zapisy na beta testy tej gry, w ciągu
godziny zarejestrowało się 100 000 osób.[1] W Chinach gra trafiła na półki 6 lipca 2005.
World of Warcraft został uznany za najlepszą grę targów gier komputerowych E3 w 2003
roku.[2] Pierwszy dodatek do World of WarCraft pod tytułem World of Warcraft: The Burning
Crusade został wydany 16 stycznia 2007. Dnia 3 sierpnia 2007 pojawiła się informacja o
drugim dodatku World of Warcraft: Wrath of the Lich King, który ma ujrzeć światło dzienne w
styczniu 2008.
Początki
World of Warcraft na początku swego działania miał pewne problemy. Z jednej strony wynikało
to z dużej liczby osób, które zakupiły grę, ale również z niestabilności działania serwera
Battle.net. Firma Blizzard Entertainment zadecydowała o wstrzymaniu sprzedaży gry na pewien
czas po rozpoczęciu gry. Następnie sprzedaż została dostosowana do liczby uruchomionych
serwerów (nazywanych world lub realm ? świat lub królestwo, domena). Ze względu na duży
sukces marketingowy i wysoką ilość kopii gry zdarzało się, iż gracze zmuszeni byli do
oczekiwania w kolejce do logowania do niektórych światów, by lagi nie były bardzo duże.[1]
Po dodaniu większej liczby serwerów, kolejki stały się o wiele krótsze i wznowiono sprzedaż
gry. Tym niemniej w niektórych lokalizacjach, takich jak Ironforge czy Orgrimmar, gracze
doświadczają problemów związanych z działaniem serwerów oraz sieci. Firma Blizzard wydała
oświadczenie o podjęciu prób rozwiązania tych problemów.[1]
Założenia gry
Grę rozpoczyna się wyborem rasy i klasy postaci, a także (pośrednio - poprzez rasę) frakcji.
Nadaje się swej postaci wygląd oraz imię. Po stworzeniu postaci gracz znajduje się w strefie
startowej (ang. Start Zone) na pierwszym poziomie rozwoju postaci. Celem gry jest
osiągnięcie 60 (lub jeśli posiada się dodatek The Burning Crusade - 70, a w zapowiedzianym
lecz nie wydanym dodatku Wrath of Lich King - 80) poziomu, wykonywanie zadań zlecanych przez
bohaterów niezależnych, uzyskiwanie coraz wyższej reputacji w przeróżnych ugrupowaniach,
zdobywanie jak najlepszego magicznego ekwipunku oraz bronienie honoru swojej frakcji na
polach bitwy.
Poziomy
Gracz, posiadający podstawową wersję gry, może rozwinąć swoją postać do 60 poziomu, po
zakupieniu dodatku The Burning Crusade - do 70. Gracz stopniowo awansuje na coraz wyższe
poziomy, przy czym nie ma możliwości powrotu do poziomów niższych. Aby wejść na kolejny
poziom, należy zdobyć określoną ilość punktów doświadczenia (ang. experience points - XP ),
dla każdego poziomu inną. Punkty te można uzyskać na 3 sposoby - walka i pokonywanie
potworów, wykonywanie zadań i odkrywanie nowych terenów. Co dwa poziomy doświadczenia(w The
Burning Crusade od 61 poziomu co jeden poziom), postać gracza może nauczyć się kilku
umiejętności lub rozwinąć już znane. W tym celu należy udać się do klasowego trenera i
wpłacić mu pewną sumę pieniędzy. W grze jednostkami pieniężnymi są: sztuka miedzi (ang.
copper), srebra (ang. silver) lub złota (ang. gold). 1 sztuka srebra to 100 sztuk miedzi, a
1 sztuka złota to 100 sztuk srebra.
Zadania
Wielu napotkanych bohaterów niezależnych (NPC) proponuje graczom różne zadania. Większość
sprowadza się do pokonania kilku potworów tego samego rodzaju lub zdobycia łupu (ang. loot).
Istnieje jednak wiele innych misji - eskortowanie, tworzenie części pancerza lub broni,
zbieranie ziół, metali lub skór zwierzęcych, obrona ważnych postaci przed atakami
przeciwników.
Profesje
Każda z postaci może nauczyć się dwóch profesji głównych (ang. primary) oraz wszystkich
profesji pobocznych (ang. secondary).
Profesje główne
Profesje główne dzielą się na dwa rodzaje - produkcyjne (ang. production) oraz zbierania
(ang. gathering). Profesje zbierania dają możliwość gromadzenia różnych materiałów takich
jak rudy metalu, kamienie szlachetne itd., które są wykorzystywane przez profesje
produkcyjne do wytwarzania przedmiotów - np. zbroi, broni i mikstur. Aby stworzyć przedmiot
trzeba wcześniej zdobyć jego plany (ang. blueprints). Plany znajdują się w zdobytych łupach
lub można je uzyskać od trenera. Niektóre magiczne przedmioty są tak potężne, że wiedza
potrzebna do ich wykonania znajduje się tylko w starożytnych grobowcach lub świątyniach.
Profesje zbierania
* Górnictwo (ang. Mining),
* Zielarstwo (ang. Herbalism),
* Oprawianie skór (ang. Skinning).
Profesje produkcyjne
* Alchemia (ang. Alchemy),
* Kowalstwo (ang. Blacksmithing),
* Garbarstwo (ang. Leatherworking),
* Tkactwo/krawiectwo (ang. Tailoring),
* Inżynieria (ang. Engineering),
* Zaklinanie (ang. Enchanting),
* Jubilerstwo (ang. Jewelcrafting)
Wiele postaci wybiera konkretne zestawy profesji - np. aby być kowalem potrzebne są głównie
metale, które pochodzą z górnictwa. Wyjątkiem jest zaklinanie, które polega na uzyskiwaniu
magicznych materiałów z już zaklętych przedmiotów oraz tkactwo, które wymaga tkanin
uzyskiwanych z zabitych potworów.
zrodlo.pl.wikipedia.org
Jeżeli jakaś osoba będzie chetna do gry zapraszam na Polski serwer, możemy tam razem stworzyć guild forumowiczów :)
Tutaj macie strone do serweru: KLIKNIJ
Ps: Może ogolnie ktoś gra w tą gre stąd?