dyskusja na stronie "Osiedle Muchobór Mały":
Maciej - Temat znany od wielu lat ale
1. Kolizja własności na przejściu.
2. Co do zasady w strefach ruchu uspokojonego nie wyznacza sie przejść. (Wyjątek szkoły)
3. Nie mniej czyniąc zadość wielu wnioskom mieszkańców pomysł zgłosiłem do WBO 2017
Agnieszka
- Super, a może odświeżyć pasy przy "rondzie" z latarią przecież tamtędy tez dzieci chodzą do szkoły! Może na osiedlu nie ma potrzeby pasów, ale rano lub w godzinach ok 15-16 kierowcy skracają sobie drogę przez nasze osiedle i nie ma jak przejść.
Wojciech Bru
na "rondzie" to niech lepiej udrożnią kanaly, ponieważ co deszcz to jezioro i silnik można zabić w aucie :/
Krystyna - Jestem za.
Jakub - Chciałbym zauważyć, ze obecna sytuacja bez namalowanej zebry i praktycznie bez znaków dla pojazdów jest najkorzystniejsza dla pieszych. Mianowicie przechodzą z jednej strony na druga gdzie chcą i kiedy chcą. Ponadto przy przechodzeniu w miejscu bez zebry automatycznie włącza im się potrzeba spojrzenia w obu kierunkach, czy przypadkiem nie nadjeżdża pojazd.
Janusz - Jakubie, jeśli przyjąć skrajne przypadki w takiej sytuacji : a- wszystkie skrzyżowania "opaskować" b- wszyskie skrzyżowania traktować według Pana propozycji , wówczas można zauważyć blaski i cienie problemów "skrzyżowaniowych". Zgłaszam niejako problem po zaobserwowaniu "kolizji" wózka z niemowlęciem i kierowcy (wyartykułował pod adresem Matki- "nie masz oczu wywłoko!"). Wielki procent przypadków "pieszy-pojazd" ma miejsce na przejściach dla pieszych.... pozdrawiam
Maciej - Panie Januszu, ale to o czym Pan pisze raczej świadczy o braku kultury a nie brakach w infrastrukturze.
Halina Panie Januszu,najprościej jest narysować,gdzie i co by się chciało.Sprawa była rozważana ,ale jest wiele argumentów przeciw.Po pierwsze bardzo blisko jest przejście,które spelnia określone warunki odpowiednia widoczność przez zachowane pasy zieleni/By zrobić następne przejście nalezałoby po jednej i drugiej stronie zlikwidować przynajmniej po dwa miejsca parkingowe których i tak ciągle jest za mało/chodzi o widoczność/Więc lepiej przejść tych parę metrów pozostawiając stan obecny.Pozdrawiam.
Karolina Tez jestem za
ale raczej nie wykonalne bo jest parking:-(
Maciej - Idea strefy ruchu uspokojonego - B-43/B-44 jest brak przejść dla pieszych, wówczas pieszy z zachowaniem szczególnej ostrożności przekracza jezdnie w dowolnym miejscu, Polecem przy okazji lekturę Rozdziału II Kodeksu Drogowego, nie mniej przypominam już teraz "Art. 13.
1. Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, korzystać z przejścia dla pieszych. Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem.
2. Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest dozwolone, gdy odległość od przejścia przekracza 100 m. Jeżeli jednak skrzyżowanie znajduje się w odległości mniejszej niż 100 m od wyznaczonego przejścia, przechodzenie jest dozwolone również na tym skrzyżowaniu."