dietetyk wrocław AAAA

Strefa czasowa: UTC + 2





Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:
Wpisz tutaj treść wiadomości. Nie może mieć ona więcej niż 60000 znaków. 

Uśmieszki
:-) ;-) :-> :-D :-P :-o :mrgreen: :lol: :-( :-| :-/ :-? :-x :shock: :cry: :oops: 8-) :evil: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :diabel: :krew: :alien: :aragorn: :run: :crush: :compcrush: :cygaro: :dog: :druch: :drunk: :rambo: :gilotyna: :pistoldance: :hulk: :jackass: :jedi: :kolejka: :jury: :koncert: :hit: :bullets: :newyear: :notcool: :ohno: :bored:
Pokaż więcej uśmieszków
Rozmiar:
Kolor tekstu
Opcje:
BBCode jest włączony
[img] jest włączony
[flash] jest wyłączony
[url] jest wyłączony
Uśmieszki są włączone
Wyłącz BBCode
Wyłącz uśmieszki
Podaj nazwę aktualnego miesiąca
Podaj nazwę aktualnego miesiąca:
   

Przegląd tematu - Ciekawostka-praca silnika benzynowego od wewnątrz
Autor Wiadomość
  Tytuł:   Cytuj
Też istnieją silniki w których zamiast tłoków jest tłoki wirnikowe które się kręcą . Ogólną zaletą tych silników jest uzyskanie ogromnej mocy przy niewielkiej pojemności skokowej silnika np:
Samochód marki Mazda Rx-8 ma silnik Wankla które jest przykładem takiego silnika osiąga ona moc 184 KW z 1300 cm3 .



------
Reklamę usunięto. Zysio
Post Napisane: 2008-03-23, 21:38
  Tytuł:   Cytuj
http://www.keveney.com/otto.html animacja jak pracuje silnik 4 suwowy


tu link do silnika dwusuwowego http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_dwusuwowy
Post Napisane: 2007-10-23, 11:05
  Tytuł:   Cytuj
yeti napisał(a):
pilnujemy z zegarkiem w reku (doslownie) wszystkich przegladow


z zegarkiem jak z zegarkiem, raczej z licznikiem przebiegu :-)
Post Napisane: 2007-10-22, 13:48
  Tytuł:   Cytuj
najlepiej "dotlenionym" znanym jak narazie silnikiem jest silnik w obiegu millera doladowany turbosprezarka+intercooler, silniki te o dziwo charakteryzuja sie duza ekonomia w porownaniu do zwyklych konstrukcji ale maja tez ogromna wade...sa strasznie wymagajace jesli chodzi o eksploatacje i jak cokolwiek nawali to w zasadzie nie ma w kraju fachowcow ktorzy potrafia ten silnik zrobic. Uprzedzam pytanie, nie sa awaryjne jesli pilnujemy z zegarkiem w reku (doslownie) wszystkich przegladow, regulacji plynow i paskow.
Zasade dzialania silnika millera mozna w skrocie opisac w ten sposob:
-zawory wlotowe otwieraja sie podczas ssania,
-zamykaja sie W TARKCIE SPREZANIA, czyli czesc mieszanki wraca do kolektora i jest tam utrzymywana pod duzo wiekszym cisnieniem dzieki czemu ma wieksze cisnienie wlotowe. Doloz do tego jeszcze turbine i intercooler i masz naprawde ogromne cisnienie-ktore znaczaco przeklada sie na moc tego typu silnika. najlepszym przykladem silnika w tym obiegu jest mazda xedos9/millenia wyposazona w silnik 2,3l miller turbo intercooler o mocy 235KM. Rozrzut srednich spalan jest bardzo duzy zaczyna sie od 8l konczy na 14l.

Tutaj jest to dokladniej rozpisane, chociaz tez nie do konca tak jak powinno byc:)

tutaj jest jeszcze jedno fajne rozwiazanie
Post Napisane: 2007-10-22, 12:25
  Tytuł:   Cytuj
Turbo dostarcza więcej powietrza pod większym ciśnieniem, co daje bardziej dokładne spalanie paliwa, i tym samym dostarczenie większej ilości energii z tej samej jego ilości - w porównaniu do silników wolnossących.
Post Napisane: 2007-10-22, 11:45
  Tytuł:   Cytuj
Pomyliłam tylko sposób dostawania się mieszanki paliwowej oraz iskrę :)
A dzięki...
HmM a jak idzie ten proces z silnikiem z TURBO?? domieszka tlenu jest większa ???
Właściwie co to TURBO ??? W motorach jest o rozwiązane za sprawą wlotów powietrza które bardziej (ze tak to określę) dotleniają paliwo przez co tworzą efekt przyspieszenia (chociaż jak na ten rodzaj pojazdów jest ono niskie) a jak ten proces wygląda w samochodach??
Post Napisane: 2007-10-22, 09:33
  Tytuł:   Cytuj
Prawie dobrze:) Jako ze jest to silnik czterosuwowy to kolejno mamy::
-zasysyanie (zawor wlotowy otwarty, tlok idzie w dol, zaciaga mieszanke spalinowa),
-sprezanie (tlok idzie w gore, wszystkie zawory zamkniete)
-wybuch, spalanie (gdy tlok jest w najwyzszej pozycji +1 idzie iskra ktora daje swieca, tlok jest odrzucany sila wybuchu),
-wydech (zawor wylotowy otwarty, tlok idzie w gore powodujac wypchniecie spalin)

W dieslu pomijasz iskre, ropa zapala sie pod wysokim cisnieniem podczas sprezania.
Post Napisane: 2007-10-22, 07:57
  Tytuł:   Cytuj
Bardzo fajne.. a możecie mi wyjaśnić ten cały proces :> i w jaki sposób ktoś to uchwycił??

Jak dobrze rozumiem z prawej strony wstrzykiwane jest paliwo,z praweggo górnego zaworu wlotowego dostaje sie powietrze które jest wciągane przez porznie panująca w cylindrze. Wtedy tłok porusza sie do góry wytwarzając iskrę a ta powoduje spalanie paliwa... Tłok zostaje w skutek eksplozji odsunięty na dol , zawór wylotowy otwiera sie wssysajac pozostałości po spalaniu - stad powstają tzw. spaliny
dobrze to pojmuje??
Post Napisane: 2007-10-21, 15:54
  Tytuł:   Cytuj
zysio napisał(a):
chyba tlokow i zaworow....


mój błąd, bo chodziło mi o pracę tłoka w cylindrze xDD
Post Napisane: 2007-10-21, 15:29
  Tytuł:   Cytuj
chyba tlokow i zaworow....
Post Napisane: 2007-10-21, 13:50
4CCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC

Strefa czasowa: UTC + 2


2CCCCCCCCCCCCCCCCC cron

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO