Autor |
Wiadomość |
|
|
Tytuł: |
|
|
|
Też istnieją silniki w których zamiast tłoków jest tłoki wirnikowe które się kręcą . Ogólną zaletą tych silników jest uzyskanie ogromnej mocy przy niewielkiej pojemności skokowej silnika np:
Samochód marki Mazda Rx-8 ma silnik Wankla które jest przykładem takiego silnika osiąga ona moc 184 KW z 1300 cm3 .
------
Reklamę usunięto. Zysio
Też istnieją silniki w których zamiast tłoków jest tłoki wirnikowe które się kręcą . Ogólną zaletą tych silników jest uzyskanie ogromnej mocy przy niewielkiej pojemności skokowej silnika np:
Samochód marki Mazda Rx-8 ma silnik Wankla które jest przykładem takiego silnika osiąga ona moc 184 KW z 1300 cm3 .
------
Reklamę usunięto. Zysio
|
|
|
|
Napisane: 2008-03-23, 21:38 |
|
|
|
|
|
Tytuł: |
|
|
|
[url]http://www.keveney.com/otto.html[/url] animacja jak pracuje silnik 4 suwowy
tu link do silnika dwusuwowego [url]http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_dwusuwowy[/url]
|
|
|
|
Napisane: 2007-10-23, 11:05 |
|
|
|
|
|
Tytuł: |
|
|
|
yeti napisał(a): pilnujemy z zegarkiem w reku (doslownie) wszystkich przegladow
z zegarkiem jak z zegarkiem, raczej z licznikiem przebiegu
[quote="yeti"]pilnujemy z zegarkiem w reku (doslownie) wszystkich przegladow[/quote]
z zegarkiem jak z zegarkiem, raczej z licznikiem przebiegu :-)
|
|
|
|
Napisane: 2007-10-22, 13:48 |
|
|
|
|
|
Tytuł: |
|
|
|
najlepiej "dotlenionym" znanym jak narazie silnikiem jest silnik w obiegu millera doladowany turbosprezarka+intercooler, silniki te o dziwo charakteryzuja sie duza ekonomia w porownaniu do zwyklych konstrukcji ale maja tez ogromna wade...sa strasznie wymagajace jesli chodzi o eksploatacje i jak cokolwiek nawali to w zasadzie nie ma w kraju fachowcow ktorzy potrafia ten silnik zrobic. Uprzedzam pytanie, nie sa awaryjne jesli pilnujemy z zegarkiem w reku (doslownie) wszystkich przegladow, regulacji plynow i paskow.
Zasade dzialania silnika millera mozna w skrocie opisac w ten sposob:
-zawory wlotowe otwieraja sie podczas ssania,
-zamykaja sie W TARKCIE SPREZANIA, czyli czesc mieszanki wraca do kolektora i jest tam utrzymywana pod duzo wiekszym cisnieniem dzieki czemu ma wieksze cisnienie wlotowe. Doloz do tego jeszcze turbine i intercooler i masz naprawde ogromne cisnienie-ktore znaczaco przeklada sie na moc tego typu silnika. najlepszym przykladem silnika w tym obiegu jest mazda xedos9/millenia wyposazona w silnik 2,3l miller turbo intercooler o mocy 235KM. Rozrzut srednich spalan jest bardzo duzy zaczyna sie od 8l konczy na 14l.
Tutaj jest to dokladniej rozpisane, chociaz tez nie do konca tak jak powinno byc:)
tutaj jest jeszcze jedno fajne rozwiazanie
najlepiej "dotlenionym" znanym jak narazie silnikiem jest silnik w obiegu millera doladowany turbosprezarka+intercooler, silniki te o dziwo charakteryzuja sie duza ekonomia w porownaniu do zwyklych konstrukcji ale maja tez ogromna wade...sa strasznie wymagajace jesli chodzi o eksploatacje i jak cokolwiek nawali to w zasadzie nie ma w kraju fachowcow ktorzy potrafia ten silnik zrobic. Uprzedzam pytanie, nie sa awaryjne jesli pilnujemy z zegarkiem w reku (doslownie) wszystkich przegladow, regulacji plynow i paskow.
Zasade dzialania silnika millera mozna w skrocie opisac w ten sposob:
-zawory wlotowe otwieraja sie podczas ssania,
-zamykaja sie W TARKCIE SPREZANIA, czyli czesc mieszanki wraca do kolektora i jest tam utrzymywana pod duzo wiekszym cisnieniem dzieki czemu ma wieksze cisnienie wlotowe. Doloz do tego jeszcze turbine i intercooler i masz naprawde ogromne cisnienie-ktore znaczaco przeklada sie na moc tego typu silnika. najlepszym przykladem silnika w tym obiegu jest mazda xedos9/millenia wyposazona w silnik 2,3l miller turbo intercooler o mocy 235KM. Rozrzut srednich spalan jest bardzo duzy zaczyna sie od 8l konczy na 14l.
[url=http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_Millera]Tutaj jest to dokladniej rozpisane, chociaz tez nie do konca tak jak powinno byc:)[/url]
[url=http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_z_t%C5%82okiem_obrotowym]tutaj jest jeszcze jedno fajne rozwiazanie[/url]
|
|
|
|
Napisane: 2007-10-22, 12:25 |
|
|
|
|
|
Tytuł: |
|
|
|
Turbo dostarcza więcej powietrza pod większym ciśnieniem, co daje bardziej dokładne spalanie paliwa, i tym samym dostarczenie większej ilości energii z tej samej jego ilości - w porównaniu do silników wolnossących.
Turbo dostarcza więcej powietrza pod większym ciśnieniem, co daje bardziej dokładne spalanie paliwa, i tym samym dostarczenie większej ilości energii z tej samej jego ilości - w porównaniu do silników wolnossących.
|
|
|
|
Napisane: 2007-10-22, 11:45 |
|
|
|
|
|
Tytuł: |
|
|
|
Pomyliłam tylko sposób dostawania się mieszanki paliwowej oraz iskrę :)
A dzięki...
HmM a jak idzie ten proces z silnikiem z TURBO?? domieszka tlenu jest większa ???
Właściwie co to TURBO ??? W motorach jest o rozwiązane za sprawą wlotów powietrza które bardziej (ze tak to określę) dotleniają paliwo przez co tworzą efekt przyspieszenia (chociaż jak na ten rodzaj pojazdów jest ono niskie) a jak ten proces wygląda w samochodach??
Pomyliłam tylko sposób dostawania się mieszanki paliwowej oraz iskrę :)
A dzięki...
HmM a jak idzie ten proces z silnikiem z TURBO?? domieszka tlenu jest większa ???
Właściwie co to TURBO ??? W motorach jest o rozwiązane za sprawą wlotów powietrza które bardziej (ze tak to określę) dotleniają paliwo przez co tworzą efekt przyspieszenia (chociaż jak na ten rodzaj pojazdów jest ono niskie) a jak ten proces wygląda w samochodach??
|
|
|
|
Napisane: 2007-10-22, 09:33 |
|
|
|
|
|
Tytuł: |
|
|
|
Prawie dobrze:) Jako ze jest to silnik czterosuwowy to kolejno mamy::
-zasysyanie (zawor wlotowy otwarty, tlok idzie w dol, zaciaga mieszanke spalinowa),
-sprezanie (tlok idzie w gore, wszystkie zawory zamkniete)
-wybuch, spalanie (gdy tlok jest w najwyzszej pozycji +1 idzie iskra ktora daje swieca, tlok jest odrzucany sila wybuchu),
-wydech (zawor wylotowy otwarty, tlok idzie w gore powodujac wypchniecie spalin)
W dieslu pomijasz iskre, ropa zapala sie pod wysokim cisnieniem podczas sprezania.
Prawie dobrze:) Jako ze jest to silnik czterosuwowy to kolejno mamy::
-zasysyanie (zawor wlotowy otwarty, tlok idzie w dol, zaciaga mieszanke spalinowa),
-sprezanie (tlok idzie w gore, wszystkie zawory zamkniete)
-wybuch, spalanie (gdy tlok jest w najwyzszej pozycji +1 idzie iskra ktora daje swieca, tlok jest odrzucany sila wybuchu),
-wydech (zawor wylotowy otwarty, tlok idzie w gore powodujac wypchniecie spalin)
W dieslu pomijasz iskre, ropa zapala sie pod wysokim cisnieniem podczas sprezania.
|
|
|
|
Napisane: 2007-10-22, 07:57 |
|
|
|
|
|
Tytuł: |
|
|
|
Bardzo fajne.. a możecie mi wyjaśnić ten cały proces :> i w jaki sposób ktoś to uchwycił??
Jak dobrze rozumiem z prawej strony wstrzykiwane jest paliwo,z praweggo górnego zaworu wlotowego dostaje sie powietrze które jest wciągane przez porznie panująca w cylindrze. Wtedy tłok porusza sie do góry wytwarzając iskrę a ta powoduje spalanie paliwa... Tłok zostaje w skutek eksplozji odsunięty na dol , zawór wylotowy otwiera sie wssysajac pozostałości po spalaniu - stad powstają tzw. spaliny
dobrze to pojmuje??
Bardzo fajne.. a możecie mi wyjaśnić ten cały proces :> i w jaki sposób ktoś to uchwycił??
Jak dobrze rozumiem z prawej strony wstrzykiwane jest paliwo,z praweggo górnego zaworu wlotowego dostaje sie powietrze które jest wciągane przez porznie panująca w cylindrze. Wtedy tłok porusza sie do góry wytwarzając iskrę a ta powoduje spalanie paliwa... Tłok zostaje w skutek eksplozji odsunięty na dol , zawór wylotowy otwiera sie wssysajac pozostałości po spalaniu - stad powstają tzw. spaliny
dobrze to pojmuje??
|
|
|
|
Napisane: 2007-10-21, 15:54 |
|
|
|
|
|
Tytuł: |
|
|
|
zysio napisał(a): chyba tlokow i zaworow....
mój błąd, bo chodziło mi o pracę tłoka w cylindrze xDD
[quote="zysio"]chyba tlokow i zaworow....[/quote]
mój błąd, bo chodziło mi o pracę tłoka w cylindrze xDD
|
|
|
|
Napisane: 2007-10-21, 15:29 |
|
|
|
|
|
Tytuł: |
|
|
|
chyba tlokow i zaworow....
chyba tlokow i zaworow....
|
|
|
|
Napisane: 2007-10-21, 13:50 |
|
|
|
|