Tiwari BD, Godbole MM, Chattopadhyay N, Mandal A, Learning disabilities and poor motivation to achieve due to prolonged iodine deficiency. Am J Clin Nutr. 1996;63(5):782-786.
Trudności w nauce i słaba motywacja do osiągnięcia z powodu przedłużonego niedoboru jodu. Tiwari BD 1 , Godbole MM , Chattopadhyay N , Mandal , Mithal . Informacje o autorze Abstrakcyjny Badano wpływ przedłużonego niedoboru jodu na uczenie się i motywację. Sto dzieci płci męskiej - dopasowane do wieku, statusu społeczno-ekonomicznego i edukacji formalnej - wybrano spośród wiosek o znacznym niedoborze jodu (SID) i słabo jodowatych (MID). Średnie wydalanie jodu w moczu było istotnie niższe w grupie SID niż w grupie MID (219,84 +/- 57,52 w porównaniu z 449,14 +/- 32,31 nmol / L, P <0,001). Stężenie tyroksyny w surowicy było znacząco niższe (90,36 ± 6,46 w porównaniu z 123,70 ± 15,42 nmol / L, P <0,001), a hormon tarczycy w surowicy (TSH) był istotnie wyższy w grupie SID niż w grupie MID ( 6,23 +/- 0,34 w porównaniu z 4,85 +/- 0,28 mU / l, P <0,01). Dzieciom podawano labirynt, werbalne i obrazkowe zadania edukacyjne oraz test motywacji. Wyniki pokazały, że dzieci z SID są powolnymi uczniami w porównaniu z dziećmi z MID. W obu grupach wskaźnik uczenia się w okresie próbnym był lepszy u młodszych (w wieku 9-12 lat) dzieci, chociaż początkowe wyniki starszych dzieci (w wieku 12-15 lat) były lepsze (P <0,01). Dzieci z SID uzyskały znacznie niższe wyniki niż dzieci z grupy MID w skali motywacji osiągnięć (P <0,01). Wyniki wskazują na upośledzenie neurologiczne, a także na słabą stymulację socjopsychologiczną, powodującą trudności w uczeniu się i obniżoną motywację do osiągnięć. Dopóki nie poprawi się odżywianie jodu w całej społeczności, nieprawidłowości te mogą uniemożliwić milionom dzieci z obszarów SID pełne wykorzystanie ich potencjału, nawet jeśli udostępnione zostaną im możliwości uczenia się. W obu grupach wskaźnik uczenia się w okresie próbnym był lepszy u młodszych (w wieku 9-12 lat) dzieci, chociaż początkowe wyniki starszych dzieci (w wieku 12-15 lat) były lepsze (P <0,01). Dzieci z SID uzyskały znacznie niższe wyniki niż dzieci z grupy MID w skali motywacji osiągnięć (P <0,01). Wyniki wskazują na upośledzenie neurologiczne, a także na słabą stymulację socjopsychologiczną, powodującą trudności w uczeniu się i obniżoną motywację do osiągnięć. Dopóki nie poprawi się odżywianie jodu w całej społeczności, nieprawidłowości te mogą uniemożliwić milionom dzieci z obszarów SID pełne wykorzystanie ich potencjału, nawet jeśli udostępnione zostaną im możliwości uczenia się. W obu grupach wskaźnik uczenia się w okresie próbnym był lepszy u młodszych (w wieku 9-12 lat) dzieci, chociaż początkowe wyniki starszych dzieci (w wieku 12-15 lat) były lepsze (P <0,01). Dzieci z SID uzyskały znacznie niższe wyniki niż dzieci z grupy MID w skali motywacji osiągnięć (P <0,01). Wyniki wskazują na upośledzenie neurologiczne, a także na słabą stymulację socjopsychologiczną, powodującą trudności w uczeniu się i obniżoną motywację do osiągnięć. Dopóki nie poprawi się odżywianie jodu w całej społeczności, nieprawidłowości te mogą uniemożliwić milionom dzieci z obszarów SID pełne wykorzystanie ich potencjału, nawet jeśli udostępnione zostaną im możliwości uczenia się. Dzieci z SID uzyskały znacznie niższe wyniki niż dzieci z grupy MID w skali motywacji osiągnięć (P <0,01). Wyniki wskazują na upośledzenie neurologiczne, a także na słabą stymulację socjopsychologiczną, powodującą trudności w uczeniu się i obniżoną motywację do osiągnięć. Dopóki nie poprawi się odżywianie jodu w całej społeczności, nieprawidłowości te mogą uniemożliwić milionom dzieci z obszarów SID pełne wykorzystanie ich potencjału, nawet jeśli udostępnione zostaną im możliwości uczenia się. Dzieci z SID uzyskały znacznie niższe wyniki niż dzieci z grupy MID w skali motywacji osiągnięć (P <0,01). Wyniki wskazują na upośledzenie neurologiczne, a także na słabą stymulację socjopsychologiczną, powodującą trudności w uczeniu się i obniżoną motywację do osiągnięć. Dopóki nie poprawi się odżywianie jodu w całej społeczności, nieprawidłowości te mogą uniemożliwić milionom dzieci z obszarów SID pełne wykorzystanie ich potencjału, nawet jeśli udostępnione zostaną im możliwości uczenia się.
_________________ medicus curat, natura sanat.
|